FANDOM

Analbis bez maski

Analbis bez maski

Analbisi- to agresywna rasa androidów. Ich zmagania z ludźmi oraz kosmitami, stanowią osnowę fabuły filmu Kapitan Bomba: Zemsta Faraona, tylko w nim również się pojawiają.

Pochodzenie Edytuj

Ich macierzystą planetą jest Uj-mię-to-boli w Galaktyce Humiwryj. Do czasu przebudzenia Faraona Onanhutepa zamieszkiwali podziemia grobowców faraonów w sektorze S.R.O.M, nieopodal ruin miasta nieznanej cywilizacji.

Wygląd i wyposażenie Edytuj

Ponieważ Analbisi w celu ukrycia swej prawdziwej postaci korzystają z przebrań skarabeuszy, nie znamy dokładnego wyglądu ich przeciętnego osobnika. Najprawdopodobniej są podobni do Generała Sramzesa, mając blaszaną czaszkę w miejsce jego głowy. Analbisi potrafią strzelać laserami z ust, najprawdopodobniej umożliwia im to, będąca elementem przebrania, maska.

Ich wyposażenie nawiązuje do ekwipunku starożytnych Egipcjan. Posługują się łukami laserowymi a w celu dyscyplinowania więźniów biczami laserowymi, Generał Sramzes walczył również przy użyciu długiego berła.

Analbisi wożą się jedno- osobowymi saniami, ciągniętymi przez innych Analbisów. Przed pojazdem należy rozsypywać nawóz, jednak mimo to można mu uciec na piechotę. Z kolei ich jedynym pojazdem latającym jest trój- osobowy rydwan, ciągnięty przez Pterokosmitę i używany jako okręt inwazyjny.

Zachowanie Edytuj

Swoista więź życia łączy wszystkich Analbisów z faraonem, przez co śmierć tego ostatniego spowoduje zagładę całej rasy. Prawdopodobnie przez ten fakt, do czasu przebudzenia władcy, nie podejmują żadnych inicjatyw, pozostają niedostępni i agresywni, żyjąc pod ziemią i likwidując każdego, kto może zagrozić sarkofagowi faraona. Przekonała się o tym załoga archeologów ze statku Łajka 650. Zwolennicy monarchii, na czas niedyspozycji gwaranta swego życia obrali nowego króla, jednak Onanhutep wrócił na tron, wraz ze swoim przebudzeniem.

Rola w filmie Edytuj

Główni antagoniści, pozostałych przy życiu ludzi oraz kosmitów. Wraz z przebudzeniem faraona, rozpoczęła się kolosalna ekspansja Analbisów. W krótkim czasie opanowali większość znanych światów, wymordowali lub zniewolili ich mieszkańców a planety oczyścili z z życia przy użyciu bomb jądrowych. Tak przygotowane globy obsiali rdestem i zabudowali piramidami do przechowywania zagrabionych skarbów. Nieliczni ocalali ludzie oraz kosmici musieli się ukrywać a jedynym władcą, który przeżył inwazję, był zaszyty w podziemnym pałacu Sułtan Kosmitów. Co prawda Analbisi w końcu odkryli i zaatakowali jego kryjówkę, jednak przybycie Kapitana Bomby z minerałem Fiutta zniweczyło ich zamiary.

Pod koniec filmu Onanhutep ginie w wyniku eksplozji rdzenia Kilobota a wraz nim śmierć ponosi rasa Analbisów, oraz ulubiona roślina władcy- rdest.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki