FANDOM

Skurwozaury

C'Qrwozaury

C'Qrwozaur (lub: Skurwozaur) - kosmita , który wykorzystuje ludzi i innych kosmitów do niewolniczej pracy w kopalni torfu. Uzbrojony jest w laserową dzidę.  Rasa ta potrafi zrobić z jaj Pterokosmity pyszny krupnik podawany na zimno. W porównaniu do np. Kurvinoxów czy Skurwoli, są to istoty dość inteligentne. C'Qrwozaury mają także zdolność hipnotyzowania ludzi i innych kosmitów, co jednak po jej użyciu wywołuje to u nich efekt podobny do kaca. Przemieszczają się statkami kosmicznymi w kształcie ostrosłupa.
Rakieta cqrwozaurow

Rakieta C'Qrwozaurów

Ponieważ C'Qrwozaury są z innej galaktyki (na ekranie komputera pokładowego można było odczytać, że jest to galaktyka Kujwdubie), nie podlegają władzy Sułtana Kosmitów, rządzi nimi papież.

Okazuje się, że skrót HWDC znaczy "huj w dupę C'Qrwozaurom" i jest traktowany przez nich tak samo, jak policja traktuje HWDP. 

HistoriaEdytuj

Pierwszy raz pojawiają się w odcinku Chorąży Torpeda, w ktorym Torpeda razem z dwoma kosmitami zostaje porwany przez C'Qurwozaury, które to zaś zostają zabite przez śmigła Orzeła 1. Następnym razem pojawiają się w odcinku H.W.D.P. i Król Górników Torfowych gdy porywają Kapitana Bombę, kapitana Torpedę, Janusza, Sebka oraz chorążego Głusia. Tym razem C'Qurwozaury również zostają zabite - przez Mkbewe i Kapitana Bombę. W serialu Kapitan Bomba pojawiają się jeszcze w odcinku Admirał Jachaś i EURO. Występują także w innym serialu - Laserowy Gniew Dzidy. Po zakończeniu wojny z Kurvix, nieznany żeglarz kosmiczny wyrusza na zbadanie najbliższych galaktyk w ramach wznowionego Programu Kopernik. Jego pierwszy cel to galaktyka Guwbu.

Wygląd Edytuj

C'Qrwozaur ma człekokształtną posturę, troje oczu (środkowe ślepe), usta ustawione w pionie, z wyglądu przypominajace cipę i szeroką, niewymiarową głowę (chodź nie zawsze) z pofałdowanym ogonem, bądź męskim członkiem na górze. Są ciemnoturkusowej, oliwkowej lub zielonej maści.

Analogia Edytuj

Statki w kształcie ostrosłupów, laserowe dzidy, niewolnictwo oraz wykorzystywanie nazw z apostrofem to także cechy innych kosmicznych ras: Goa'uld i Jaffa z "Gwiezdnych Wrót".