FANDOM

Gówno dla ludzi jest tylko śmierdzącym produktem trawienia, za to dla kosmitów jest cenniejsze niż złoto.

Wartość gównaEdytuj

Większość z kosmitów nie może się oprzeć wąchaniu gówna. Wykorzystuje to często Kapitan Bomba aby ich zwabić bądź wykaraskać się z tarapatów. Obsypanie gównem przez Sułtana Kosmitów jest wymarzoną nagrodą dla Kurvinoxa za zapierdolenie Kapitana Bomby.

Gówno może być mylone ze złotem. W odcinku "Gorączka złota" kosmici, pomimo wykorzystania atlasu minerałów początkowo wzięli gówno za cenny kruszec. Gdy jednak okazało się, że to gówno, nie byli z tego powodu zmartwieni. Jeden z kosmitów nawet wysrał sobie drugie.

Gowno.jpg

Gówno w odcinku "Gorączka złota"

Jedynymi kosmitami, które potrafią oprzeć się pokusie wąchania gówna są Kutanoid, C'qrwozaury (i najprawdopodobniej - Chujewy).

Zastosowanie kulinarneEdytuj

Niektóre gatunki kosmitów np. Pterokosmici, jedzą gówno. Gówno jest też składnikiem przyrządzanego na zimno tradycyjnego krupniku C'qrwozaurów. Jego użycie pozwala również na wydobycie pełni smaku z kujowego kokosa.

W Kantynie Laser podawane jest gówno z ćwikłą lub gówno z chrzanem.

Inne zastosowaniaEdytuj

Z gówna produkowana jest Skurwolańska Wódka o zawartości alkoholu 7% (nielegalna w całej Galaktyce). Dostępne są również odświeżacze powietrza o zapachu gówna, jest to ulubiony aromat Kurvinoxa Michała. Gówno, może być użyte jako izolacyjna warstwa do ochrony jajeczek Kuvinoxów oraz środek odurzający, wciągany przez nos.

Oddziaływanie na kosmitówEdytuj

Powszechnie wiadomo, że gówno jest ulubioną używką kosmitów. Aby zrozumieć sposób w jaki ono na nich działa, należy wyobrazić sobie jakiś przyjemny zapach wzmocniony tysiące (jeśli nie miliony) razy. Dzieje się za sprawą zawartości związków chemicznych zwanych tiolami, które w niewielkiej ilości mają przyjemny zapach i stanowią ważny element w nuty zapachowej wielu kwiatów oraz kosmetyków. Jednak zbyt wysokie stężenie tioli (np. występujące w gównie) sprawia, że zapach odbierany przez ludzi staje się przykry a przy jeszcze większym stężeniu odrażający. Ponieważ kosmici są zbyt głupi by rozróżnić stężenie, dla nich zapach tioli jest po prostu mniej lub bardziej intensywny. Dlatego im głupszy gatunek kosmitów, tym silniej reaguje na tę używkę. Nie wyjaśniono jeszcze faktu, dlaczego wydzielina skunksa zawierająca jeszcze większe stężenie tioli nie cieszy się jeszcze większym poważaniem kosmitów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki