Fandom

Kapitan Bomba Wiki

Gwiezdna Flota

453strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij
Admiral.jpg

Admirał Gwiezdnej Floty

Bombavstorpeda.jpg

Kapitan Bomba i Chorąży Torpeda

Gwiezdna Flota - Ogół sił zbrojnych ludzi, jedna ze stron odwiecznej wojny ludzi z kosmitami o władzę w Galaktyce Kurvix. Jej siły utrzymują porządek na obejmowanym przez siebie terytorium, Flota włada także częścią sektora cywilnego, odpowiadając za budowę m.inn. kosmicznych autostrad. Liczy 3 miliony żołnierzy, wchodzących w skład wszelkiego typu jednostek, od Gwiezdnego Patrolu po siły naziemne. We Flocie służy także kurvinox, Michał Głuś.

Organizacja Edytuj

Podobnie jak rzeczywista armia, personel Gwiezdnej Floty dzieli się według hierarchii stopni.

Oficerowie Edytuj

Mający największą władzę w Flocie, nie biorą udziału w misjach bojowych.

Admirał Gwiezdnej FLoty Edytuj

Najwyższa władza floty: admirał ma pod sobą wszystkie jej jednostki, często osobiście powierza im zadania przez radio. Wybierany poprzez demokratyczne wybory, może zostać odwołany przez Trybunał Stanu. Jak zwykł mawiać Admirał Gwiezdnej Floty: Admirałem nie zostaje się za freię.

Postacie dzierżące admiralicję:

Generał Edytuj

Oficer o bliżej nieznanych kompetencjach, najprawdopodobniej sztab generałów pomaga admirałowi w dowództwie. W sprawach szczególnej wagi, takich jak dymisja bieżącego admirała, tworzą Trybunał Stanu, a przegłosowane przez nich decyzje mają wyższość nawet nad wpływami admirała.

Generałowie:

Inne rangi Edytuj

Major Edytuj

Jedynym znanym posiadaczem tej rangi, jest postać z filmu "Ogniem i Laserem" - major Zagłoba. Nie ma pewnosci, czy jest to historyczny stopień, czy aktualny, chociaż w filmie Zagłoba nosił mundur Gwiezdnej Floty, wiec można przyjąć, że owa ranga istnieje.

Kapitan Edytuj

Zdolny dowódca, mający pod swą komendą statek, oraz dwóch ludzi. Wraz z nimi bierze udział w akcjach bojowych. Praktycznie jedyni kapitanowie występujący w serialu, służą w jednostkach Gwiezdnego Patrolu.

Kapitanowie:

Chorąży Edytuj

Najniższa ranga, uprawniająca do posiadania własnego statku. W wyjątkowych sytuacjach chorążowie dostają pod swą komendę ludzi, jednak generalnie działają w pojedynkę.

Postacie dzierżące tytuł chorążego:

Sierżant Edytuj

Wyższa od szeregowego ranga, na której temat niewiele wiadomo. Jest nim jeden z kompanów Torpedy.

Plutonowy Edytuj

Kolejna niższa od szeregowego ranga o której kompetencjach niewiele wiadomo. Był nim Bomba w czasach, gdy Ojciec Pijo piastował funkcję kapelana.

Kapelan Edytuj

Duchowny pełniący swą posługę w jednostkach Gwiezdnej Floty. Był nim Ojciec Pijo.

Szeregowy Edytuj

Najniższa i najliczniejsza ranga w GF. Premią do niskiego żołdu szeregowca, jest bon konsumencki do wykorzystania w stołówce zakładowej.

Szeregowi:

MechanicyEdytuj

Zajmują się konserwacją pojazdów Floty.

Sprzęt Edytuj

Statki kosmiczne i lotnictwo Edytuj

Pojazdy naziemne Edytuj

Uzbrojenie i wyposażenie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki