FANDOM

Kapitan Głuś
Michał Głuś.jpg
Imię Michał
Nazwisko Głuś
Funkcja kapitan Gwiezdnej Floty
Powiązania Sylwia (była żona)
Rasa Kurvinox
Informacje
Serial / Film
Pierwszy odcinek Chorąży Torpeda

Może Głuś ciałem przypomina kurvinoxa, ale duszą jest idiotą. A sercem: człowiekiem.

Admirał Gwiezdnej Floty o Głusiu

Nigdy nie będę jednym z was JJ... Mam 3 odbyty. I ogon.

Głuś o sobie

Nie uratowałem cię, tylko nie zapierdoliłem. Na widok gołego Torpedała, ze śmiechu nie mogłem utrzymać karabinu.

Bomba o uratowaniu Michała z kopalni torfu

Kapitan Michał Głuś to niebieski Kurvinox służący w Gwiezdnej Flocie. Uchodzi za mistrza przebrania i niezrównanego szpiega, choć zwykła wojaczka, również nie jest mu obca. Przez pewien czas Kapitan Bomba trzymał w ukryciu specjalny pocisk, którym chciał załatwić Głusia.

Przed pojawianiem się w serialu Edytuj

Aby jak najlepiej wykorzystać okres studiów, zaraził się alkowirusem z czego był przymusowo leczony. Po studiach, przez bliżej nieokreślony czas służył w elitarnej jednostce: Motokomando. Był także jednym z klientów Klaudii, siostry Sebka.

Wczesne losy Edytuj

Michał pojawił się jako jeden z więźniów zmuszonych do pracy w kopalni torfowej, wraz z Chorążym Torpedą i Skurwolem Januszem. Pierwszą przesłanką, sugerującą nieepizodyczny wkład nowej postaci była scena z odpoczynku po kolejnym dniu zniewolenia: Podczas gdy Janusz płakał, wspominając ojczystą planetę Skurwolanę, a Torpeda, próbował go pocieszyć, Głuś wskazał tylko, że przez pedalskie wycie Skurwola, nikt z obecnych nie wysypia się do pracy, przy okazji nazywając obu sk**wysynami. Zrobił to jednak zbyt głośno i C'Qrwozaury, pilnujące osadzonych, wymierzyły mu karę 100 batów za zakłócanie ciszy nocnej. Tknięty współczuciem Torpeda, chciał pocieszyć kurvinoxa, jednak Michał ponownie odcina się pyskówką, czym ponownie przyciągnął uwagę strażników i ich wymiar sprawiedliwości. Po sumarycznych 200 batach kary, za recydywę trafił na noc do celi cioty - Janusza. To traumatyczne przeżycie spowodowało koszmary senne, które, jak się okaże, wyleczyła jeszcze większa tragedia w jego życiu. Nie uprzedzając jednak faktów, Głusia z kopalni uratował nie kto inny, jak Kapitan Bomba. Po powrocie, pod opieką swej jedynej miłości Sylwii, starał się wieść normalne życie, jednak uniemożliwiły to skutki traumy, doznanej w trakcie niewoli. Para postanowiła sprawić sobie dzieci, mimo początkowych oporów Michała, ponieważ według kurvinoxkich obyczajów, po czterodniowej kopulacji, mąż zajada żonę, aby dzięki ochronnej warstwie gówna dać większe szanse potomstwu. W każdym razie, para wypełniła małżeński obowiązek, a Michał został sam z 7 jajeczkami. Sielankę przerwał łomot potraktowanych buciorem drzwi. Wystraszony Głuś upuścił jaja, tłukąc wszystkie. Intruzem okazał się być traper, chcący tylko zapytać o niedawno zbiegłego z więzienia Bombę, otrzymawszy odpowiedź negatywną wychodzi, zostawiając Głusia z pozostałościami potomstwa. Mimo całego tragizmu sytuacji, znalazł on chwilowe pocieszenie w wąchaniu gówna, jednak dalsze życie kurvinoxa już nigdy nie pozostało takie samo.

W służbie Gwiezdnej Floty Edytuj

Łukasz.jpg

Michał Głuś jako Łukasz

Obwiniwszy kosmitów o wszystkie doznane krzywdy, postanowił się zbuntować. W bliżej nieznany sposób stał się tajnym agentem w pałacu Sułtana Kosmitów. Działał pod przybranym imieniem Łukasz "Luigi" (czyli Ludwik lub Alojzy), szybko awansował, tak aby wystąpić w czarnej pelerynie z kapturem, jako "prawa ręka" Sułtana. Posłusznie wykonywał wszystkie rozkazy Otyłego Pana, by wejść w jego łaski i móc dowiedzieć się o nim jak najwięcej. Dzięki jego pomocy Tytus Bomba uszedł z życiem po egzekucji.

W uznaniu zasług otrzymał stopień chorążego i własną rakietę: Orzeła 1000000. Nosił fioletowy mundur z hełmem, oba specjalnie zaprojektowane dla "nietypowej" jak na żołnierza GF sylwetki Głusia.

Dalsze przygody Edytuj

Chorąży Głuś.jpg

Chorąży Głuś

Po krótkiej odprawie u Admirała Gwiezdnej Floty został wysłany na planetę KUUUTAX, by ewakuować odpoczywających, po ostatecznym rozprawieniu się z Kutanoidem, Torpedę oraz Bombę, wraz z załogą. Gdy dotarł na planetę, mała flota myśliwców pod osobistą komendą Sułtana Kosmitów zaciekle ostrzeliwała pozycje żołnierzy, biorąc odwet za śmierć matki swego mocodawcy. Po brawurowym lądowaniu pod ostrzałem, odegraniu intra Głusia, ukazującego go w nowym wdzianku i na gwieździstym tle, wreszcie podjął na pokład zaskoczonych towarzyszy. Nastąpiła równie brawurowa ucieczka, jednak szybko okazało się, że zasilany ostatnią rezerwą gazu Orzeł 1000000, nie jest w stanie uciec prześladowcom, nie pomaga również brak lasera, który Głuś z jakiegoś powodu zdemontował. Inicjatywę przejął Bomba, każąc uciec w pole asteroid. Rakieta, siłą rzeczy, znikła wśród planetoid i rozbiła się na jednej z nich. Po pozbieraniu się po katastrofie, Michał znalazł chwilę, by ponarzekać na stratę pojazdu, nowego i tak ładnie urządzonego. W trakcie marszu w celu wysłania sygnału H.W.D.P ze szczytu największego wzniesienia w okolicy, dla zabicia czasu opowiadał o swoich studiach, a zwłaszcza o wyprawach do mieszkania Klaudii, wychwala jakość jej "usług", czym spowodował wybuch ogólnej wesołości, z wyjątkiem Sebka oczywiście.

Dotarłszy na miejsce, Głuś zaczął nadawanie sygnału z wymontowanej z Orzeła radiostacji. W tym momencie odnalazł ich, wysłany na poszukiwania, Mkbewe. Radiooperator pomyli jedną literkę i zamiast H.W.D.P w eter poleciał sygnał H.W.D.C. o zupełnie innym znaczeniu. Cyborg zażądał poddania się oddziału, jednocześnie informując, że zdrada kurvinoxa została dostrzeżona, czym podpisał na siebie wyrok śmierci. Drużyna odpowiedziała ogniem, nie robiąc na adwersarzu żadnego wrażenia. Impas przełamało pojawienie się wk**wionych C'Qrwozaurów, którzy jednoznacznie odczytali przekręcony sygnał H.W.D.C. Mkbewe został potraktowany dzidą laserową, a reszta ekipy w stanie zahipnotyzowana została uprowadzona do kopalni torfowej, gdzieś w Galaktyce Kujwdubie. Po dotarciu do kopalni i krótkiej pracy pod wpływem hipnozy, oddział dzięki spontanicznej inicjatywie Tytusa wyzwolił się z niewoli i po wszystkich przeżyciach, powrócił do bazy ukradzioną C'Qrwozaurom rakietą.

W wyniku przetasowywań w składach jednostek Gwiezdnego Patrolu, Chorąży Głuś został przydzielony Torpedzie, ku zadowoleniu obu. Ich pierwszą wspólną misją była zasadzka na konwój Kurvinoxów - żołnierzy Sułtana Kosmitów, na planecie Rybałmjęstary. Gdy padła komenda otwarcia ognia, Michał przeżywał chwile słabości: nie chciał zabijać swoich pobratymców. Początkowo wstrzymał ognień, mimo iż Kurvinoxy nie miały takich oporów w stosunku do niego. Widok ogólnej rzezi dokonywanej przez Torpedę przywodził Głusia na skraj płaczu, jednak zebrał się w garść i wspólnie dokończyli dzieła zniszczenia. Przechadzając się wśród zwłok i wraków, został zaczepiony przez jednego z ciężko rannych przeciwników, który rozpoznał Głusia i w swych ostatnich słowach nazwał go ku*wą. Tym razem pozbawiony skrupułów Michał dobił rannego serią, a następnie znalazłszy telefon z feralnym zdjęciem ukazującym śmierć innego kurvinoxa w kawałkach, po wybuchu zastawionej przez Głusia bomby, wysłał je MMS-em do znalezionego kontaktu "Tata", po czym rozgniótł aparat w pazurach. Przeżycie Kurvinoxa nie uszło uwadze Torpedy, pochwalił Głusia za przełamanie się w trudnej sytuacji, stwierdzając, że od teraz jest jednym z nich.

Przed i w czasie wyborów Edytuj

W czasie kolejnej misji, po ataku na fabrykę dzid laserowych LAS-DZID-EXPORT, wraz z Torpedą zostają złapani przez Mkbewego, przy wsparciu terrorystów. Jak się okazuje po to by odciągnąć Bombę od Admirała Gwiezdnej Floty, który pełen wiary, na podstawie lewych planów, buduje dla siebie teleportyzer- pułapkę Sułtana Kosmitów. Ciąg dalszy opowiadają odcinki Barbarian 3 i dalsze. Warto dodać, że tragicznie zmarły Admirał, był w tamtym momencie, jedyną, poza Chorążym Torpedą, znaną postacią, przychylnie patrzącą na Głusia.

Najprawdopodobniej zdrada kurvinoxa zainspirowała innych kosmitów, mających dosyć dyktatu Sułtana, ponieważ w czasie wyborów jest ich tak wielu, że tworzą Komitet Kosmitów Sprzymierzonych, mający reprezentować ich interesy.

W imperium ludzi, kosmici sprzymierzeni są traktowani jako tania, mało wymagająca siła robocza, ich leczenie nie jest refundowane. Sami w sobie zdają się tym nie przejmować w każdym bądź razie, gdy Generał Kuj, Brat Bliźniak Admirała Gwiezdnej Floty, oraz podstawiony Generał Lufa, dyskutują o losach i funkcji nieoczekiwanych sprzymierzeńców, ich reprezentant: Dominik Jachaś nie przejmuje się niczym, woli lobbować widownię obietnicami darmowej pizzy.

Typem Głusia na nowego admirała, jest oczywiście Domino, co prawda z początku tylko ze względu na pizzę, jednak gdy prawdziwe zamiary Jachasia wychodzą na jaw, żałuje zmarnowanej szansy na równouprawnienie kosmitów, co miał osiągnąć kosmita na stołku admirała.

Gdy Jachaś został admirałem, postanowił już nie wąchać gówna i nalepił sobie na ramię specjalną nalepkę która pozwalała mu się odstresować przed wąchaniem. Zwłaszcza wtedy, gdy nie chcący wspomniał o gównie.

Śledztwo Edytuj

W trakcie rządów Jachasia, czujność Michała budzi nagłe aresztowanie Torpedy, rzekomo pod zarzutem szpiegostwa. Dzieli się swymi podejrzeniami z Bombą, delikatnie wskazując, że on również jest w kręgu podejrzanych o wrobienie Torpedy: jako szpieg, wie, że Torpeda nie nadaje się do akcji za które został zamknięty. Po krótkiej wymianie argumentów, Głuś przysięga, że dokona wymyślnej zemsty na Bombie, jeżeli jego prywatne śledztwo wykaże, że to on wrobił Torpedę; po czym odchodzi, zostawiwszy Bombie hot- doga. W trakcie tej rozmowy dowiadujemy się również, że Głuś jest w trakcie odwyku od wąchania gówna, w czym pomagają mu plastry terapeutyczne.

Włamawszy się do domu Torpedy, odkrył, że obecny Admirał jest jednocześnie właścicielem firmy Galak Pizza. Wszystkie potrawy były rozdawane na koszt Gwiezdnej Floty. Głusia przyłapuje sam Domino Jachaś i usiłuje zastrzelić, jednak umieszczone tyłem do przodu naboje pistoletu, zamiast uciszyć niewygodnego świadka, ranią admirała. Za zbiegłym chorążym zostaje wystawiony list gończy, od tego momentu jest również na celowniku Bomby, rozkaz dopadnięcia Głusia komentuje krótko: No nareszcie....

Jarosław Kaczyński.jpg

Jako Jarosław Kaczyński

Każdy szanujący się szpieg ma bazę, z której czerpie gadżety oraz przebrania, potrzebne na misje. W przypadku Michała jest to sklep "Najtańsze i najśmieszniejsze rzeczy" w którym ma kartę premium. Nabywa kostium Dodupyzaura i teraz jako Jarosław Kaczyński, ukrywa się by przeczekać obławę na swoje życie i wymyślić sposób na wyciągnięcie Torpedy z więzienia.

Gdy, owładnięty ponurymi myślami, zajada się zapiekanką w barze Zapiexy-Xero, przypadkiem do lokalu wchodzi trzech prawdziwych dodupyzaurów. Aby uniknąć dekonspiracji, gra "wieśniackiego dodupyzaura"- jak sam to nazywa. Goście dosiadają się do "swojego", okazuje się, że jeden z nich celebruje właśnie swój wieczór kawalerski. Mimowolnie Michał zdobywa sympatię nowych znajomych, wspólnie obalają kilka flaszek i zapomniawszy o Bożym świecie, zamawiają taksówkę do burdelu NIGHT CLUB.

Libację wśród dziwek, wódki i beatboxującego dupą Michała, przerywa wejście Kapitana Bomby wraz z oddziałem, przez świeżo wysadzoną dziurę w ścianie i następujący po nim huraganowy ostrzał, czyszczący pomieszczenie z życia. Wśród resztek Bomba znajduje podziurawiony kostium dodupyzaura oraz liścik wbity w gówno, w którym Głuś opisuje jak znaleźć wiadomość, oszustwo Jachasia, to że jest niewinny, a także gdzie ma się spotkać z Tytusem.

Po spotkaniu z Bombą, przebrany za dostawcę Galak- Pizzy stara się przeniknąć za więzienny mur, by odszukać Torpedę. Nietypowe zamówienie, mimo dość przypadkowego podania prawdziwych danych "odbiorcy", nie otwiera mu drzwi, ponieważ jeden z klawiszy postanowił popełnić samobójstwo. Przymuszony, dokonuje brawurowego wtargnięcia, odszukania niesłusznie skazanego i ucieczkę, dosłownie przejeżdżając skuterem, przez mur więzienia. Zdążają w samą porę, by obserwować koniec kariery Jachasia.

"Kapitan Jaszczurka" Edytuj

W uznaniu wszelkich zasług, po dymisji Domina został mianowany kapitanem, dostał dwóch podwładnych: Norberta i Huberta. W nowym zespole, podobnie jak wcześniej pod komendą Torpedy, wykonuje wiele niebezpiecznych misji. Jedną z pierwszych jest infiltracja obozu Cyganów, odkrycie ich planów i eliminacja. Jednak awans nie wpłynął w żaden sposób na podejście Michała do misji: postanawia poużywać jako król cygański a zadanie wykonać za dwa tygodnie. Nie wie jednak, że cały obóz jest pułapką Sułtana, przygotowaną specjalnie dla niego. Nikt nie zdradza Sułtana Kosmitów. Nikt a już na pewno nie jakiś głupi kurvinox- cedzi w momencie ujęcia Głusia. Omal nie zginął w paszczy Dżdżokutanicy, okazało się, że święcący tryumfy jako nowy admirał, Torpeda wyczuł fortel i przygotował środki zaradcze: czyli gotowego do akcji odbicia więźnia i unieszkodliwienia głównego wroga Bombę. Co prawda Sułtan zdołał uciec, za to Głuś ocalał. W czasie akcji Tytus po raz pierwszy użył nowego, tytułowego przydomka Michała.

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to pierwszy kosmita, który został kapitanem Gwiezdnej Floty.
  • Michał potrafi beatboxować dupą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki