FANDOM

Leci sultan.jpg

Sułtan na swoim myśliwcu

Myśliwiec kosmitów - Lekki statek szturmowy z wyglądu przypominający X-winga z Gwiezdnych Wojen. Wspaniałe osiągi umożliwiają łatwe dogonienie większości celów i ich (teoretyczne) zniszczenie, przy użyciu dwóch, podwójnych działek laserowych.

W produkcji znajdują się wersje jedno- i dwumiejscowa. Jednomiejscowy myśliwiec dowódczy z osadzonymi na stałe działkami i dwuosobowy wariant z uzbrojeniem obsługiwanym przez strzelca. Załoga w otwartej kabinie jest wystawiona na ostrzał, jednak nie ma to większego znaczenia, gdyż myśliwce nie są zbyt wytrzymałe i można je strącić zmasowanym ostrzałem broni ręcznej. By poprawić problem obrony każdy egzemplarz jest wyposażany w generator tarczy ochronnej, odpowiedzialny ponadto za zielonkawą poświatę dookoła.

Jak się okazuje w praktyce, tarcza daje jedynie iluzoryczną ochronę a przewaga siły ognia jest notorycznie marnowana, przez niecelnych strzelców. Przypadkowo, kosmici odkryli również ukrytą wadę modelu dwuosobowego: możliwe jest wycelowanie działek we własny statek i zniszczenie go w ten sposób.

Ważniejsze akcje bojowe Edytuj

Duża ilość maszyn tego typu wzięła udział w podboju Galaktyki Kujwdubie przez Sułtana Kosmitów, ataku na fabrykę keramzytu gdzie po walce z Kutanoidem odpoczywał Chorąży Torpeda i Kapitan Bomba wraz z załogą. Ostatecznie, flota Sułtana podjęła pościg za Orzełem 1000000, który mimo otrzymania wielu trafień, brakach w osiągach oraz kończącego się paliwa zdołał zniknąć w polu asteroid.

Źródła Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki