FANDOM

Nadesrały

Dwaj przedstawiciele gatunku

Nadesrał - gatunek kosmitów zamieszkujących planetę Sraturn, przypominających ziemskie owady.

Wygląd zewnętrznyEdytuj

Nadesrał jest latającym kosmitą, posiadającym dwie pary podwójnych, błonkowatych skrzydeł. Jego ciało porasta brązowe futro. Posiada także cztery zielonkawe kończyny,  przyjmuje postawę wyprostowaną. Jest wyraźnie wyższy od przeciętnego, ludzkiego mężczyzny.

Głowa kształtu trókątnego, z wysoko osadzonymi, muszymi oczami. Usta przypominające ludzkie, bogate uzębienie służące również do atakowania wrogów. Nad górną wargą dwa, owłosione, skórzane worki, przypominające jaja.

Ponadto, w sytuacji zagrożenia, Nadesrał potrafi wytworzyć wokół siebie pole siłowe. Metodą na pozbawienie go ochronnego pola jest cios potylicą w kostkę, który zastosował Tytus Bomba. Alternatywną metodą jest także low-kick w kostkę - daje ten sam efekt, ale bez utraty przytomności po zadaniu ciosu.

Tryb życiaEdytuj

Nadesrały zamieszkują pasieki w kształcie ulów. W środku wyłożone są one klepiskiem, ze ścianami przypominającymi plastry miodu. Wysadzenie w drobny mak pasieki Nadesrałów było jedną z - jak się okazało, nieprzyjemną w skutkach - misji Gwiezdnej Floty.

Nie są także bliżej poznane zwyczaje godowe oraz życie seksualne tego gatunku kosmity - wiadomo jedynie, że onanizują się nogą.

Jedynym jak na razie poznanym zajęciem Nadesrałów, w których są one niekwestionowanymi mistrzami galaktyki Kurvix, jest zbieractwo runa leśnego. Najbardziej popularną specjalizacją są jagody - tylko Nadesrał potrafi odróżnić takie typy tych leśnych owoców jak Atut, Duet, Wojtek czy Karina. Jednocześnie, są one bardzo uczulone na niewiedzę w tym temacie innych ras - zamieniony w Nadesrała Sebek twierdził, że nazwanie Karinę Karoliną jest bluźnierstwem porównywalnym do nazwania własnej matki k***ą.

Zebrane przez Nadesrały jagody nie służą im jako pożywienie (choć znane są przypadki osobników lubiących na boku opie****ić słoiczek), ale sprzedaży przy trasach, szczególnie w godzinach szczytu, gdy natężenie ruchu jest największe. Szczególnie pożądanym rodzajem są jagody wilcze - słoiczek można sprzedać nawet za 50zł. Niezatrzymanie się przy stoisku Nadesrała jest uważane za wielką zniewagę - w złości może on nawet rzucić w rakietę kosmiczną słoikiem ciężko uzbieranych jagód.

WampiryzmEdytuj

Najgroźniejszą bronią Nadesrała nie są jednak jego gabaryty, zdolność latania czy miotanie słoikami jagód, ale zęby - Nadesrał dziabnie bowiem gorzej niż wampir. Zawarty w nich jad powoduje, że ofiara, po pewnym czasie, sama staje się Nadesrałem. Nie dzieje się to jednak od razu - początkowo dziabnięty nie przybiera żadnych cech fizjonomicznych kosmity, ale okazuje wielkie zainteresowanie jagodami, rozróżniając bezbłędnie ich typy bądź znając obecne ceny skupu. W pewnym momencie transformacja sięga jednak ostatecznego stadium. Ofiara traci poczucie rzeczywistości, nie pamięta swoich bliskich i znajomych - staje się typowym Nadesrałem, który ma w głowie tylko jedno - niewiele.

Na szczęście, istnieją metody przywrócenia ludzkiej postaci dziabniętemu. Najprostsza z nich, to wsadzenie delikwenta do wanny z ciepłą wodą, aby ciało osiągnęło temperaturę 40 stopni. Nie jest to jednak metoda praktykowana pzez prawdziwych egzorcystów, jak Ojciec Pijo - klasyczna procedura egzorcystyczna została zastosowana przez niego wobec dziabniętego Sebka.

ŹródłaEdytuj