Fandom

Kapitan Bomba Wiki

Ojciec Pijo

453strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ojciec Pijo
Ojciec Pijo.jpg
Imię Franz (Franek)
Nazwisko Pijo
Funkcja były kapelan
Rasa człowiek
Informacje
Serial / Film Kapitan Bomba
Pierwszy odcinek Dziabnięty cz.2
Ostatni odcinek Kryptonim Puchacz

Ojciec Franz Pijo - egzorcysta, alkoholik, wieloletni znajomy Tytusa Bomby, darzony przez innych niezwykle wielkim szacunkiem. Franek służył kiedyś w Gwiezdnej Flocie jako kapelan. Niewiadoma jest przyczyna jego odejścia z jej szeregów. Przez wiele lat zajmował się egzorcyzmami, resztę życia poświęcił alkoholowi. Aby zwalczyć nałóg, wszył Esperal, jednak nawet to nie pomogło. Ulubiony drink: podwójna wóda zmieszana z potrójną wódą.

NadesrałyEdytuj

Gdy Gwiezdny Patrol poprosił go o przemienienie Sebka z Nadesrała w człowieka, mimo iż już dawno się tym nie zajmował, pomógł im po starej znajomości. Franek nakazał dostarczyć dziabniętego na Ołtarz Pierwszego Przemienienia, gdzie zaczęły się dość perwersyjne (preferowane przez Pijo) egzorcyzmy. Unieruchomionemu Sebkowi wsadzono w dupę ostrokrzew, po czym podpalono roślinę. Ojciec przywołał ostrzeżenie przed opętaniem ofiary:

Gdy ktoś z Twoich bliskich nagle porośnie futrem i zacznie interesować się jagodami - wiedz, że coś się dzieje.

Po czym zmówił modlitwę, by wypędzić Nadesrała z Sebka. Zebrał datki na tacę w celu dopełnienia czarów. Monety były niewystarczające - musiały zostać rzucone banknoty.

Et Joseph dixit ad eum. Inserere haeret in asinum et adolebit. Dominici dixit. Insanis! Melius aditus ad calida aqua. Et Joseph dixit ad eum. Elegantia Gallia. Ex Epistola ad Corinthos: submota olivarum! Amen

I Józef rzekł: "Włóżcie mu kij w dupę i podpalcie". Na to Dominik: "SZALONY! Lepiej wsadzić go do ciepłej wody!". A Józef mu odrzekł: "Francja-elegancja.". Z Listu do Koryntian: Wyrzućcie jagody! Amen

Po prawidłowym dokonaniu egzorcyzmu Nadesrał zamienił się z powrotem w Sebka. Przez pierwsze trzy miesiące Pijo zalecił trzymanie go z dala od runa leśnego.

KutołakiEdytuj

Franek specjalizuje się także Kutołakami, których pokonuje wodą święconą. Kiedy został wezwany przez Wieśka, nie dał sobie rady z bestiami. Stwierdził, że pomóc może jedynie broń plana. Niestety, haclówa okazała się nieszkodliwa, panowie zmuszeni byli ukryć się w ubikacji. Pijo użył zatem urządzenia zwanego magiczna flet do zagrania Mazurka, służącego jako sygnał ostrzegawczy dla Gwiezdnej Floty. Na pomoc Pijo i WIeśkowi przybył Kapitan Bomba z tępymi chujami, który po chwili zabił Kutołaki.

ŹródłaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki