FANDOM

Transportery.jpg

Transportery piechoty w sercu walki.

Transporter piechoty - Jeden z nielicznych pojazdów naziemnych Gwiezdnej Floty, za to najpotężniejszy z nich.

Transportery są ogromnymi pojazdami gąsienicowymi przeznaczonymi do najcięższych walk lądowych. Każdy egzemplarz jest chroniony pancerzem z nitowanej stali, płaską osłoną do przepychania przeszkód terenowych, dostrzec można również wydzieloną wieżyczkę, na dachu pojazdu. Duża, opuszczana, rampa z przodu maszyny, umożliwia szybki wyładunek wojsk.

Główną "bronią" transportera jest, jak sama nazwa wskazuje, zastęp przewożonej przezeń piechoty. Jeden wóz tego typu mieści dokładnie 333 332 żołnierzy (z załogą włącznie), co można łatwo wywnioskować ze słów Admirała Torpedy, który po utracie 3 transporterów i 4 myśliwców szturmowych w walce z Bengalami, stwierdza iż: "Milion cholernych żołnierzy psu w dupę". Tak wielką pojemność osiągnięto, prawdopodobnie dlatego, że pojazd nie ma miejsc siedzących dla transportowanych i muszą oni tłoczyć się na pokładzie, stojąc.

Ponad to sam transporter jest uzbrojony w wielkie działo laserowe, zwykle używane wtedy, gdy wszyscy przewożeni żołnierze zginęli.

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki